Udfordring
Den danske pejse-producent Scan A/S ønskede at styrke sin position i Tyskland.
Challenge: Hvordan bliver man brænder man igennem på det tyske marked?
Strategi
Tilgangen blev en go2marked-strategi baseret på en kooperations-model, der konsekvent knyttede tiltag på både b2b og b2c-niveau.
Der blev udviklet en omfattende kommunikationsstrategi til både ekstern og intern brug – hvilket var med til at cementere forhandlernes loyalitet overfor produktet og styrke brandets standing på det tyske marked.
Strategien satte ind på alle planer: overfor virksomhedens kunder, medarbejdere, forhandlernetværk og pressen. På den måde blev Scan A/S synonym for ”dansk livstil, individualitet, kvalitet og formfuldendt funktionalitet”.
Ved at fokusere på produktets troværdighed blandt forhandlere og medier lykkedes det at gøre Scan til et kendt brand og virksomheden til førende kamin-producent på det tyske marked.
Målgruppe(r)
Tyske forhandlere og forbrugere.
Troværdighed på det tyske marked
Vi sætter al vores viden og erfaring ind på at finde de rette partnere og opstille det rette koncept til lige netop dit produkt.
Vi agerer hjemmevant i begge kulturer og på begge sprog. Vi sparrer med dig på på dit sprog – og omsætter strategien på et sprog, din målgruppe forstår.
Vi gør en dyd ud af at kunne følge vores kunder til dørs. Hvor vi ikke selv kan hjælpe, har vi partnere som kan.
Vores mål er din succes!
Nordic Branding er dit agentur for cross-border kommunikation og marketing