Udfordring
De fleste tyskere forbinder ”rød grød med fløde” fra muntre sammenhænge, hvor de bløde d’er slår knuder på tungen.
Selvom udtalen oftest volder stort besvær, har de de fleste tyskere en forkærlighed for denne specialitet kreeret på sommerens søde bær – hvilket da heller ikke er til at overse i supermarkedernes hyldelange udvalg af konfiture.
Challenge: Hvordan positionerer vi et brand som særlig kompetent udi at kreere konfiture på et allerede crowdet tysk marked?
Strategi
Det blev bl.a. til en radio-kampagne med det sungne claim ”Oben auf mit Rynkeby”, der skulle lykkes med at gøre Rynkeby til et af de stærkeste danske brands på det tyske marked.
Som leverandør af ”frugtgrød med særlig nordisk friskhed og sødme” kunne Rynkeby distancere sig til sine konkurrenter og blev hurtigt top-of-mind i de sundhedsbevidste, tyske hjem.
På denne måde gik Rynkeby fra at være fuldstændig ukendt på det tyske marked til at være et kendt brand ved ca hver tredje tyske konsument.
Målgruppe
Tyske forbrugere, særligt familier
Af de tyske konsumenter kender "rød grød" fra Rynkeby
Vi sætter al vores viden og erfaring ind på at finde de rette partnere og opstille det rette koncept til lige netop dit produkt.
Vi agerer hjemmevant i begge kulturer og på begge sprog. Vi sparrer med dig på på dit sprog – og omsætter strategien på et sprog, din målgruppe forstår.
Vi gør en dyd ud af at kunne følge vores kunder til dørs. Hvor vi ikke selv kan hjælpe, har vi partnere som kan.
Vores mål er din succes!
Nordic Branding er dit agentur for cross-border kommunikation og marketing