One Year Via Art

CROSS-BORDER KUNSTUDSTILLING

Udfordring
Den danske kunstner Linda Baum bor og arbejder i Berlin. 2017 fik hun diagnosen Multipel Sclerose, hvorefter hun gik i gang med at male en billedserie, der i sin helhed afspejler den mentale proces i hendes første turbulente år med MS.

Foråret 2019 udstiller Linda sine værker under titlen ”one year via art” på Charité i Berlin. I løbet af udstillingsperioden har man mulighed for at byde på kunstværkerne via en online auktionsplatform. Det samlede overskud doneres til forskningen inden for MS.

Challenge: Hvordan gør vi danske kunstsamlere og -interessenter opmærksomme på kunstudstillingen i Berlin – og får dem til at byde på værkerne?

Strategi
Historien bag billederne egner sig godt til både dagspresse og fagmedier, så det besluttes at gå efter en kombineret presse- og social media-kampagne.

Sideløbende med pressearbejdet køres en planlagt medie feed med delvist sponsorerede posts via Lindas egne SoMe-kanaler. Multiplikatorer og interessegrupper engageres i videst muligt omfang.

Kampagnen har et minimalt budget og en meget stram tidsramme. Alligevel opnår Linda at komme i tre danske, landsdækkende aviser, flere lokalmedier – og 9 ud af 12 billeder går til danske højestbydende.

Målgruppe(r)
danske kunstsamlere og -interessenter

Info

%

af kunstværkerne gik cross-border

Christian T. Jørgensen

Cross-Border Communications
Christian Jorgensen, Nordic Branding

Tine Bredo

Cross-Border Relations
Tine Bredo, Nordic Branding

Jürgen Hagenkötter

Design & Exhibitions
Jürgen Hagenkötter

Werner Koop

PR & Communications
Tine Bredo

Se flere cases

kundeudtalelse

Jeg er meget imponeret over den ekspertise, som Nordic Branding har mødt os med. Vi føler os i absolut gode hænder.

Henrik Goul
Ejer, Champost ApS
kundeudtalelse

Nordic Branding har rådgivet os fra start til slut. Vi kan ikke forestille os en bedre partner på det tyske marked!

Peter Vang
Adm. Direktør, BV TRAPPEN A/S
kundeudtalelse

På vegne af Waitly, vil jeg gerne sige tusind tak for et par gode og lærerige timer sammen med Tine [fra Nordic Branding].

Tim Lykke Myhrvold
CEO & Co-founder, Waitly ApS

Lad os tage dit brand ind på det tyske marked

Ved Nordic Branding får du:

En skræddersyet go2market-strategi.

Vi sætter al vores viden og erfaring ind på at finde de rette partnere og opstille det rette koncept til lige netop dit produkt.

En dobbelt hjemmebanefordel.

Vi agerer hjemmevant i begge kulturer og på begge sprog. Vi sparrer med dig på på dit sprog – og omsætter strategien på et sprog, din målgruppe forstår.

Et agentur, der tager dig hele vejen.

Vi gør en dyd ud af at kunne følge vores kunder til dørs. Hvor vi ikke selv kan hjælpe, har vi partnere som kan.

Vores mål er din succes!

Nordic Branding

Nordic Branding er dit agentur for cross-border kommunikation og go2market-strategi

Copyright 2024 - Nordic Branding