Udfordring
Novihum® er et jordforbedringsprodukt, der praktisk set ikke adskiller sig fra naturligt humus. Tilgengæld er det hurtigt produceret, nemt transporteret og sikrer et langvarigt resultat, når det én gang er lagt i jorden.
Fundamentet for det innovative humusprodukt er brunkul – som er behæftet med en meget negativ klang i den tyske samfundsdiskurs. Brunkul associeres med ødelæggelse, rov-industrialisering og tvangsforflyttelser af hele landsbysamfund.
Challenge: Hvordan får man tyskere til at tænke ”grønt”, når de hører ”brunkul”?
Strategi
Der er brug for en gradvis diskursændring omkring temaet ”brunkul”. Derfor indledes et langsigtet informationsarbejde stilet imod tyske fagmedier og dagspresse. Under mottoet ”Ein Herz für Humus” stilles skarpt på de fordele, det nye produkt kan tilføre landbruget og miljøet. Brunkullets grønne effekt!
Billeder af grønne spirer, saftige afgrøder og tilfredse landmænd (ja, de findes, vi har selv mødt dem!) skal pø om pø afløse billederne af brunkulsindustriens golde månelandskaber, som har brændt sig fast på den tyske nethinde.
Målgruppe(r)
tyske landmænd, politikere og myndigheder
Besparelse på kvælstofholdig gødning ved brug af Novihum
Vi sætter al vores viden og erfaring ind på at finde de rette partnere og opstille det rette koncept til lige netop dit produkt.
Vi agerer hjemmevant i begge kulturer og på begge sprog. Vi sparrer med dig på på dit sprog – og omsætter strategien på et sprog, din målgruppe forstår.
Vi gør en dyd ud af at kunne følge vores kunder til dørs. Hvor vi ikke selv kan hjælpe, har vi partnere som kan.
Vores mål er din succes!
Nordic Branding er dit agentur for cross-border kommunikation og marketing