Udfordring
I Danmarks milde klima vokser de stoiske Nordmanns-graner. Smukke træer med bløde nåle, som ikke fælder. Og mange, mange flere, end hvad det danske marked kan aftage.
Challenge: Hvordan får man de prisbevidste tyske konsumenter til at købe de dyre danske juletræer?
Strategi
Juletræet er en tysk tradition. Men traditionens juletræ havde ikke noget navn. Navnløse nåletræer plejede at smykke de tyske julestuer.
Strategien bestod i at positionere den danske Newcomer ved navn. Fra år til år voksede efterspørgslen på det nye nålede brand. Under et ”rigtigt” juletræ forstår man i dag en Nordmann.
Medierne blev fra start af involveret. Der blev bedrevet pressearbejde i både klassisk og moderne forstand: Online Julekalender, Social Media og sociale events. Herunder den årlige ”Hamburger Hafenaktion”, hvor mandskabene på de internationale skibe i Hamborgs imponerende eksporthavn overrækkes et juletræ – naturligvis en Nordmann.
Et ”muss” for både den regionale og landsdækkende tyske presse. Og således en direkte billet indenfor i familien Tysklands varme julestue.
Der sælges årligt omkring 6.500.000 danske Nordmann-graner på det tyske marked.
Målgruppe(r)
Tyske forbrugere og medier
Af tyskerne vælger en Nordmann
Vi sætter al vores viden og erfaring ind på at finde de rette partnere og opstille det rette koncept til lige netop dit produkt.
Vi agerer hjemmevant i begge kulturer og på begge sprog. Vi sparrer med dig på på dit sprog – og omsætter strategien på et sprog, din målgruppe forstår.
Vi gør en dyd ud af at kunne følge vores kunder til dørs. Hvor vi ikke selv kan hjælpe, har vi partnere som kan.
Vores mål er din succes!
Nordic Branding er dit agentur for cross-border kommunikation og marketing