Danske juletræer

HØJT FRA TRÆETS GRØNNE TOP

Udfordring
I Danmarks milde klima vokser de stoiske Nordmanns-graner. Smukke træer med bløde nåle, som ikke fælder. Og mange, mange flere, end hvad det danske marked kan aftage.

Challenge: Hvordan får man de prisbevidste tyske konsumenter til at købe de dyre danske juletræer?

Strategi
Juletræet er en tysk tradition. Men traditionens juletræ havde ikke noget navn. Navnløse nåletræer plejede at smykke de tyske julestuer.

Strategien bestod i at positionere den danske Newcomer ved navn. Fra år til år voksede efterspørgslen på det nye nålede brand. Under et ”rigtigt” juletræ forstår man i dag en Nordmann.

Medierne blev fra start af involveret. Der blev bedrevet pressearbejde i både klassisk og moderne forstand: Online Julekalender, Social Media og sociale events. Herunder den årlige ”Hamburger Hafenaktion”, hvor mandskabene på de internationale skibe i Hamborgs imponerende eksporthavn overrækkes et juletræ – naturligvis en Nordmann.

Et ”muss” for både den regionale og landsdækkende tyske presse. Og således en direkte billet indenfor i familien Tysklands varme julestue. 

Der sælges årligt omkring 6.500.000 danske Nordmann-graner på det tyske marked.

Målgruppe(r)
Tyske forbrugere og medier

Info

%

Af tyskerne vælger en Nordmann

Christian T. Jørgensen

Media & Research
Christian Jorgensen, Nordic Branding

Tine Bredo

Strategic Communications
Tine Bredo, Nordic Branding

Jürgen Hagenkötter

Design & Exhibitions
Jürgen Hagenkötter

Werner Koop

PR & Communications
Tine Bredo

Se flere cases

kundeudtalelse

Jeg er meget imponeret over den ekspertise, som Nordic Branding har mødt os med. Vi føler os i absolut gode hænder.

Henrik Goul
Ejer, Champost ApS
kundeudtalelse

Som brancheforening har vi haft et tæt og langvarigt samarbejde omkring markedsføring af danskproducerede nordmannsgraner på det tyske marked. Vi har oplevet en stor indsigt i det tyske marked og har fået mange værdifulde ideer, der har resulteret i succesfulde kampagner til glæde for de danske juletræsproducenter.

Claus Jerram Christensen
Direktør, Danske Juletræer
kundeudtalelse

Nordic Branding har rådgivet os fra start til slut. Vi kan ikke forestille os en bedre partner på det tyske marked!

Peter Vang
Adm. Direktør, BV TRAPPEN A/S
kundeudtalelse

Jeg er meget imponeret over den ekspertise, som Nordic Branding har mødt os med. Vi føler os i absolut gode hænder.

Henrik Goul
Ejer, Champost ApS
kundeudtalelse

Som brancheforening har vi haft et tæt og langvarigt samarbejde omkring markedsføring af danskproducerede nordmannsgraner på det tyske marked. Vi har oplevet en stor indsigt i det tyske marked og har fået mange værdifulde ideer, der har resulteret i succesfulde kampagner til glæde for de danske juletræsproducenter.

Claus Jerram Christensen
Direktør, Danske Juletræer
kundeudtalelse

Nordic Branding har rådgivet os fra start til slut. Vi kan ikke forestille os en bedre partner på det tyske marked!

Peter Vang
Adm. Direktør, BV TRAPPEN A/S

Lad os tage dit brand ind på det tyske marked

Ved Nordic Branding får du:

En skræddersyet go2market-strategi...

Vi sætter al vores viden og erfaring ind på at finde de rette partnere og opstille det rette koncept til lige netop dit produkt.

En doppelt hjemmebanefordel...

Vi agerer hjemmevant i begge kulturer og på begge sprog. Vi sparrer med dig på på dit sprog – og omsætter strategien på et sprog, din målgruppe forstår.

Et agentur, der tager dig hele vejen...

Vi gør en dyd ud af at kunne følge vores kunder til dørs. Hvor vi ikke selv kan hjælpe, har vi partnere som kan.

Vores mål er din succes!

Nordic Branding

Nordic Branding er dit agentur for cross-border kommunikation og marketing

Copyright 2023 - Nordic Branding

Hallo. Goddag. Hej. Moin.

Tak fordi du kigger forbi!

Har du et spændende produkt, du gerne vil introducere på det tyske marked?

Eller har du allerede gjort dig de første erfaringer og har nu behov for at intensivere din indsats?

Så kontakt os for en uforpligtende snak. Du vælger sproget.