Udfordring
En af de første danske kunder på det tyske marked var Daloon A/S, som havde sat sig for, at indtage det tyske marked med sine frysepakkede forårsruller.
Challenge: Et asiatisk gastronomi-produkt i dansk indpakning virkede dog ikke umiddelbart indlysende på den tyske målgruppe.
Strategi
Daloon’s forårsruller måtte tilpasses ”den tyske smag” – såvel i gastronomisk som i æstisk forstand.
Den danske forårsrulle blev nu stylet på tysk: Der blev udviklet nye smagsvarianter, forpakningen fik et andet design og der kom nye serverings-forslag på bordet. Markedet voksede støt. Og den lille rulle blev et kæmpe hit!
Med en gedigen tilpasning lykkedes det at gøre Daloon til markedsfører på det tyske marked. Og millioner af forårsruller har siden trillet over disken.
Målgruppe(r)
Supermarkeder, Gastronomi og Fast-Food kæder
Samarbejde på det tyske marked
Vi sætter al vores viden og erfaring ind på at finde de rette partnere og opstille det rette koncept til lige netop dit produkt.
Vi agerer hjemmevant i begge kulturer og på begge sprog. Vi sparrer med dig på på dit sprog – og omsætter strategien på et sprog, din målgruppe forstår.
Vi gør en dyd ud af at kunne følge vores kunder til dørs. Hvor vi ikke selv kan hjælpe, har vi partnere som kan.
Vores mål er din succes!
Nordic Branding er dit agentur for cross-border kommunikation og marketing