Champost® SCHÖNER MIST

MØGLÆKKERT TIL HAVEN!

Udfordring
Champost® er en familieejet virksomhed fra Thy med et bredt sortiment af jordprodukter baseret på pasteuriseret og komposteret hestemøg.

I 2022 tager Champost® beslutning om at prøve lykken på det tyske marked. Med økonomisk støtte fra SMV:Eksport indledes en markedsundersøgelse, der skal give en kvalificeret vurdering af Champost's potentialer på det tyske marked. På baggrund heraf besluttes at gå med Champost® Jordforbedring i de mængder, som virksomhedens nuværende produktionsanlæg er i stand til at skalere.

Challenge: Hvordan kan Champost® Jordforbedring opnå synlighed og fodfæste på et marked, der allerede bugner af jordprodukter i alle afskygninger?

Strategi
På baggrund af undersøgelsen opstilles en Go2Market-strategi, der skal positionere Champost® Jordforbedring på en måde, så det skiller sig ud fra mængden. Dertil skal produktet have en markedsform kategorisering, certificering og registrering ved det tyske duale system.

 Det skorter ikke på jordprodukter i de tyske havecentre og byggemarkeder, så der er brug for at skille sig ud både af navn og udtryk. Produktets tyske kategorisering som ”organisk gødning” udnyttes som USP i positioneringen overfor andre, lignende jordprodukter.

Champost’s Jordforbedring bliver til ”Schöner Mist”, hvilket får de fleste tyskere til at trække på smilebåndet. Der opsættes et frækt og farverigt C.I., der bryder med det typisk ”tyske look”, men stadig taler til den ”tyske tankegang” og ind i den eksisterende diskurs om bæredygtighed og cirkulær økonomi.

Herefter følger emballage, B2B-præsentationsmateriale, hjemmesider og social media content til hhv B2B og B2C med hvert sit individuelle udtryk. Efterspørglen ved slutkunderne understøttes med et mix af digital marketing, social media og pressearbejde.

En B2B-salgsagent ansættes på interimsvilkår og sørger for at få produktet listet ved de udvalgte distributionskæder. Med hjælp fra advokat opstilles kontrakter og AGB's. Der stiles efter gode samarbejdsaftaler ved distributørerne med fokus på gensidig win-win.

Champost® Schöner Mist når de tyske butikker i efteråret 2023. Lancering følger til foråret 2024.

 

Målgruppe(r)

B2B: Indkøbere og butikschefer ved mellemstore Havecenterkæder.

B2C: Haveejere samt højbeds- og altanentusiaster

Info

%

SCHÖNER MIST

Christian T. Jørgensen

Cross-Border Communications
Christian Jorgensen, Nordic Branding

Tine Bredo

Cross-Border Relations
Tine Bredo, Nordic Branding

Jürgen Hagenkötter

Design & Exhibitions
Jürgen Hagenkötter

Werner Koop

PR & Communications
Tine Bredo

Se flere cases

kundeudtalelse

Jeg er meget imponeret over den ekspertise, som Nordic Branding har mødt os med. Vi føler os i absolut gode hænder.

Henrik Goul
Ejer, Champost ApS
kundeudtalelse

Nordic Branding har rådgivet os fra start til slut. Vi kan ikke forestille os en bedre partner på det tyske marked!

Peter Vang
Adm. Direktør, BV TRAPPEN A/S
kundeudtalelse

På vegne af Waitly, vil jeg gerne sige tusind tak for et par gode og lærerige timer sammen med Tine [fra Nordic Branding].

Tim Lykke Myhrvold
CEO & Co-founder, Waitly ApS

Lad os tage dit brand ind på det tyske marked

Ved Nordic Branding får du:

En skræddersyet go2market-strategi.

Vi sætter al vores viden og erfaring ind på at finde de rette partnere og opstille det rette koncept til lige netop dit produkt.

En dobbelt hjemmebanefordel.

Vi agerer hjemmevant i begge kulturer og på begge sprog. Vi sparrer med dig på på dit sprog – og omsætter strategien på et sprog, din målgruppe forstår.

Et agentur, der tager dig hele vejen.

Vi gør en dyd ud af at kunne følge vores kunder til dørs. Hvor vi ikke selv kan hjælpe, har vi partnere som kan.

Vores mål er din succes!

Nordic Branding

Nordic Branding er dit agentur for cross-border kommunikation og go2market-strategi

Copyright 2024 - Nordic Branding